Våren är här!

Äntligen känner jag, äntligen är våren här, eller ja iallafall för hästarna! Vintervilan är över och dags för hårdträning, eller ja igångsättning kanske är mer korrekt ordval. Lady är på väg igång vilket är superkul eftersom hon är en så otroligt rolig häst att arbeta med, både från marken och ryggen. En individ som jag verkligen ser fram emot att sätta igång och bygga muskler för att hon senare ska hjälpa mig att hjälpa Trollet.

Idag började jag faktiskt att ta av Trollet täcket och oj vad hon njöt, efter jag släppte henne så drog hon en bockserie och där efter nästan slängde sig ner på backen för att rulla, turen nog hittade hon iallafall inte den lerigaste pölen att lägga sig i utan att hon la sig där det var ganska torrt så hon var lätt att borsta av sen. Efter det tog jag in Lady, hon var lerig som vanligt haha, men hon njöt av varje sekund när jag borstade och höll på att massera henne på öronen, nästan så hon somna på plats. Vid ridturen var hon superduktig och verkligen lyssnade. Vi körde lite skritt och trav i paddocken och sen skrittade ut så hon fick lyfta lite på benen. Det gav oss ett gott skratt eftersom hon typ tvärnitade för en lite stock haha.

Trollet var helt galen tänkte jag beskriva men inte helt rätt, hon blockade mig totalt när vi var ute och red. Vilket inte alls var roligt eftersom hon gjorde det i galoppen, och där hon bara ökade och ökade. Hon fattar ju iallafall när man blir sur på henne. Men efteråt så valde jag att ta tillbaka henne till Paddocken eftersom hon haft svårt att trava igen efter vintervilan, så jag fick nog, satte mig ner och hon fattade direkt vad jag ville. Så det är skönt att vi är påväg tillbaka igen där vi var i Oktober förra året. Så jag släppte ut henne efteråt för en tanke om att hon skulle rulla men hon sprang bara runt så imorgon får hon väl vara utan täcke igen om det ska vara lika fint.

Men summering, en underbar dag, t-shirt premiär och glada hästar.

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback