Rent åt skogen

Gårdagen kunde nog varit bättre än den var helt klart. Vi kan ju börja med att jag hade arbetsförmedlingen på morgonen och den är på andra sidan stal, och jag var tvungen att cykla. Och vädret var inte det absolut bästa. Sen vid 14 skulle jag till stallet för vi hade en tanke om att klippa trollet. Funkade asbra fram till 3/4 av ena sidan, så la rakapparaten av. Jag står där med en totalt halvrakad häst som ser förjävlig ut rent ut sagt.
 
Jag hade heller itne ätit något under dagen så mitt tålamod låg totalt i botten, så jag bröt samman, tro det eller ej. Men det var en tjej i stallet som var skitgullig så ajg fick låna hennes rakapparat och raka klart trollet samt att jag fick lite bananer av henne. hur snällt? Otroligt tacksamt att hon kom när hon gjorde för jag hade alltså stått i nästan 4 timmar när hon kom. Så den där rakapparaten får åka så fårt vi ta ut någon annan när det är dags nästa gång att klippa henne! I dagsläget fick jag heller ingen bild då jag vart så stressad i slutet.

Slängde ut Trollet i rasthagen emellan att hon var klarrakad och jag mockat klart och hon undrade nog lite varför hon fick gå ut när alla andra var inne. Söt var hon iallafall. Det som var väldigt förvånande var att hon stog stilla HELA tiden. Hon är aldrig klippt men står där som om hon aldrig gjort något annat tidigare. Hur cool som helst med vad som hände.
 
Men det var väldigt behövligt att bli av med alla päls på henne så vi kan komma igång och jobba med henne. Hon vart väldigt svettig efter enbart lite arbetstrav och jobb i skritten, blir så när hon sätter vinterpäls redan i september. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback